Sidor

fredag 5 december 2008

Julfest och olycka..

Hej kära vänner!

Ikväll ska vi ha julfest så jag känner mig stirrig bara av alla förberedelser inför det.. Ska bli skoj, fast jag misstänker att imorgon är det inte lika roligt mera =) Fast det är väl smällar man får ta antar jag.

I morse fick jag ett telefonsamtal av en nära vän, som också är med och fixar julfesten vår, hon hade varit vaken sen tre inatt. Då hade hon blivit väckt av ett telefonsamtal från hennes son som satt i ambulansen på väg till sjukhuset. Han och hans vänner hade voltat med bilen sin.. Försod jag rätt så hade ingen av dem fått några destu värre skador men ändå?!

Änglavakt var minst sagt vad de hade..
Nu är mamman lessen, upprörd, orolig och klandrar sig själv?
Är det så det ska vara? Knappast, men så blir det ju sååååå lätt.
Vill med detta bara sända henne en kram.

Man vet ju hur man oroar sig över sina barn och vill att de ska ha det bra, men man kan ju inte ta bort allt ont i världen och de ska ju växa upp nån gång, oberoende hur ont det tar..


Så idag vill jag bara påminna er om att ta hand om varandra och oroa er inte för sånt som kan hända utan var glada för det ni har!!!!

Sköt om er och ha det bra
KRAM

3 kommentarer:

Vit Spets sa...

Halloj där!
Ja visst skall vi vara glada för det vi har & vara rädd om varandra :)
Hoppas att allt gick bra!

Önskar Dig en trevlig dag
//Siv

Marie sa...

Hoppas att det blev en trevlig julfest! :)

Jag har något till dig i min blogg :)
Titta in och hämta den lilla presenten när du har tid och lust.

Kram M

Hagbacken sa...

Vilken tur i oturen då de hade! klart att man skulle anklaga sig själv, TYVÄRR...det är väl så vi mammor fungerar....

Kram igen!