Sidor

lördag 29 november 2008

Advent, julmarknad och lite fynd

Idag visar jag bara lite stämmningsbilder..

..närbild på mina småa skor..


..samma här..
..en liten vind och ojämn liten gran jag var ute och karvade ner åt mig med en mattkniv, i brist på annat. Kan ju tillägga att jag knyckte den ur vår häck, haha, orkade inte gå längre än så..
Fåglarna som hänger i den är ett loppisfynd, de satt fast i en ganska gräslig mobil men jag betalade bara en euro för dem. Klippte sönder den och satte nya band i fåglarna. Strutarna har jag knåpat ihop själv..


Denna tavla är en av flera som jag har gjort själv, just denna ska få följa med mig till stundars julmarknad i morgon..


Ljusstake som fått nya pynt i, även om jag inte hunnit peta i några ljus i den än..


Ännu en liten leksakstrumpet.. 30 cent gav ja, haha..
Böckerna är gamla och hittade på loppis de också, suprise suprise!

..loppisfynd, madonna med barn, då jag hittade denna blev jag så glad. Den stod längst in på en hylla, bakom massor av bråte, endast en euro för denna behövde jag ge. Lite svårt dock att få ett bra foto av den, så ni fär hålla till godo med den här bilden


Lite stämmnings bilder av mina ljushus..

...


Så med detta vill jag bara önska er en trevlig lilla jul, första advent och helg!
Varma kramar

8 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Önskar dej detsamma, även om helgen redan nu är över...:O) Dom där fåglarna tror jag att jag känner igen. Hade en sådan mobil en gång i tiden... men den finns nog inte kvar mera. Hoppas ni hade det bra på Stundars, önskar att jag haft möjlighet att komma dit jag också.

A home far away sa...

Hej första gången jag besöker din blogg och vill bara säga att den är jättefin!

Ha en fin vecka
Kram Gunilla i Singapore

A home far away sa...

Hej första gången jag besöker din blogg och vill bara säga att den är jättefin!

Ha en fin vecka
Kram Gunilla i Singapore

Veronica Tingvall sa...

Vad kul att du vill vara med och tävla om mina tomtar:-)
Kul också att ha hittat till din blogg, den är fin.
Ha en fin kväll /Veronica

Hagbacken sa...

Hej vännen, vad mycket fint du visar! Tack för ditt mail, det var väldigt uppskattat-ledsen att jag ej tagit mig för att svara på det...har för mkt i huvudet för att orka sitta ner och skriva om allt elände...

Hoppas DU mår bra iaf//Kram Linda

me and alice sa...

Hej!
Tusen tack för din fina kommentar hos mig...
Vad mycket fint pynt du gjort. Underbara små skor och den lilla granen är så söt.
Den vita tunikan jag har på mig köpte jag förra sommaren på Gina Tricot... Den är väldigt enkel så det är nog lätt att hitta en liknande någonstans...
Kram Susanne

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

underbara loppisfynd.....vill ha allihop..
Ska på loppis i morgon...längtar!

Kramizzz Nilla

Helene sa...

Vilken fin tavla! Säljer du dem här? Jag länkar till din blogg om det är ok?

kram Helene