Sidor

onsdag 19 november 2008

Lite bilder och en utmaning..

Otroligt hur många som varit in hit och tittat! Över 3500!!! Tack för det ska ni ha!

Börjar idag med att visa lite bilder på vårt nya hus.
Så här ser det ut från gårdssidan, det risiga på vänstra sidan av huset är vildvin (tror det heter så?), på sommarn och hösten blir det riktigt fint i grönt och blir sedan rött..




Denna sida är ut mot vägen till..

Bilderna är lite oskarpa och fläckiga för det regnade ganska kraftigt då jag stod ute och klafsade i en våt och lerig gräsmatta.


Loppis rundor har jag hunnit med i liten skala och detta är ett av mina fynd, endast fyra pix betalade jag för denna, cirka 20 cm hög.


Känner mig inte riktigt redo att visa större bilder på vårt nya hem ännu, för just nu så är det en dröm i furu panel, haha. Sedan då jag har före och efter foton att visa så man ser skillnaden kan jag visa mera. Just nu får ni nöja er med lite detalj bilder.
Furun m.m. ska åtgärdas, men inom de närmsta åren, skynda långsamt heter det väl =)
bitvis, haha


Så här ser mitt favorit hörn i vardagsrummet ut. Tittar ni noga så har jag inte hunnit shabba till byrån ordentligt ännu, endast bitvis, haha, ser ju inte klokt ut, men det hinner jag nog med, nån gång.

Här finns lite allt möjligt i en salig blandning..


Här kommer lite av mina gamla leksaker som för länge sen fått vit färg på sig, de står numera också i mitt lilla hörn..

Utmaning som jag fått av Lilja´s Corner

Fem saker i frysen: Fiskpinnar, ett stort måste i vår familj. Havtornssaft, glass, gömt längst in, vinbärsgele och babymat till systerdottern.

Fem saker i garderoben: Jeans, t-skjortor (vita), koftor, sockor i massor och total skitiga arbetskläder.

Fem saker i bilen: Tobak, loppisfynd, choklad, just nu finns det fyra stolsdynor jag jobbar på, och massvis med omaka barnvantar och ca ett ton sand.

Fem saker i väskan: Shit, jag som blivit så dålig på att använda väska.. Men där fanns (jo, jag gick och kollade efter, haha) programblad från teater besök, läppbalsam, kvitton, bindor, godispapper..

Vet nu inte vem som fått denna utmaning och vem som inte fått den så jag lämnar den öppen så den som vill kan anta den..

Jag tror detta var allt för denna gång.
Återkommer på nytt igen!

Ha det bra allihopa!

8 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Hej! Vad roligt att läsa om dej igen! Vi har också nyss flyttat så jag känner igen mej i det du skrev i förra inlägget... Huset ser mysigt ut - ska bli roligt att se fler bilder sen :)

Hagbacken sa...

Å så roligt, blir såå avis..vad fin skänken är! Kul läsning, hoppas du mår bra!

Kram Linda

Galleri MochB sa...

Vilket charmigt hus! Blir säkert hur fint som helst bara ni får pyssla på lite... Vi har ju bott ett år redan i vårt och ännu är en hel del inte klart... så vi skyndar också långsamt...:O)

StrandviksVillan sa...

Nämen!! I huset som vi hyrde och bodde i innan fanns exakt den där beige tapeten med "gräs" på! En sån tapet glömmer man inte ;)
Visa detaljer du bara, det är vi också glada åt!

Marie sa...

Hej! Vad kul att du är tillaka i bloggvärlden! Jag har varit här många gånger och tittat efter dig :)
Fint och charmigt hus ni har köpt. Ska bli kul att få se dina inredningsbilder så småningom.

Trevlig helg!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Å så mycke härliga saker på skänken...wow...

Kramizz Nilla

Mollys sa...

Jo, vi har väl båda varit lata med bloggandet på siståne, var in och kolla till alla på listan då jag var i söderna...men på något sätt känns det som om jag varit lite frånvarande sedan vi kom hem...massor med jobb och inget ledigt.Njöt så en dag då vi pysslade med barnen och det doftade mat i huset.Och jag fick vara hemma en hel kväll.kram.

StrandviksVillan sa...

Tack för att du deltar i mitt lotteri, lycka till! Anki