Sidor

måndag 29 december 2008

Mellandagar

Ja så var julen än en gång förbi..
Allt har varit så roligt och skönt, tomte spänning och juldags slappande. Här är en av alla saker jag fått i julklapp, denna fick jag och M av mina syskon, en medicinlåda, perfekt! Och kolla vilken snygg färg =)


Den här kudden är också en julklapp, av min äldsta yngsta syster. Hon har sytt den själv, den är sååå fin och passar så bra till mina andra kuddar i vardagsrummet =)


Mellandagsrean var ju inte ngt man kunde missa, så sagt och gjort så kom jag mig iväg. Här är ett av mina fynd. Små handdukar från hemtex, men en söt spetskant på. Mycket billiga, hehe..


Ett par stora ängla vingar hittade jag på barnsidan, ska vara en leksak men jag tyckte att de passade lika bra som en tavla hemma hos oss..


Sist men inte minst så sprang jag över en vacker glaskupa, den har frostat mönster på sig och vaktar nu just min sambo M´s barnskor. De är precis likadana som mina, haha, hur det råkade sig..



Vi har fått massor med fina julklappar allihopa och jag vill passa på att än en gång tacka alla för det!

Snön ligger ännu kvar och vi närmar oss sakta men säkert ljusare tider, och nyår, inte att förglömma. Men som nån annan här i blogglandia sa, jag lovar att inte lova något på nyår. Men nu får man (jag) snart städa ut julen, ska bli så skönt, och börja tänka tulpaner!!!! Underbart!

Men dagens dilemma är det att jag sitter och längtar till loppis.
Har fått för mig att som bäst så ligger det massvis med fynd som sakta men säkert försvinner innan jag hinner dit... =(

Ojoj, ha en fin början på årets sista vecka!

Kramar i massor!

8 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

tack för din fina kommentar:-) visst är det så att man lär sig av sina misstag men ibland önskade jag att jag vore lite mer noggrann från början. Men det är skönt att höra att det finns flera som vill bli klara fort..

Kul att du fick den där boken, jag gillade den verkligen. Det värsta var bara att jag blev så sugen på att sticka när jag läste den så det var svårt att läsa klart den... men på så vis räckte den länge i alla fall:-)

Jag skulle väldigt gärna vilja ha mönster på vantarna det låter ju supermysigt med tovade vantar.

Vilka fina saker du har hittat på rean. Jag ÄLSKAR glaskupan en sådan skulle jag gärna vilja ha.

Hoppas du får en skön dag
Kram/veronica

veronica.tingvall@gmail.com
är min mail adress i fall att du vill maila mönstret

Liljas Corner sa...

Vilka fina klappar och fynd! Kupan skulle jag gärna ha... Såg på en på Blossom, men snålheten slog till. Den var ju inte nersatt...

Jag har också varit på rea och kom hem med gröna kuddar, gröna gardiner och vita ranunkler. Snart är det vår ;) Jag tycker det redan börjar va mycket ljusare ute. Men det kan också ha att göra med att jag är ledig och vaknar senare om dagarna :P

Gott nytt år!

Liljas Corner sa...

Då vet jag en som far och kikar till Anttila imorgon :D Tack för tipset!

Helene sa...

Hej!

Tack gulliga du för kommentaren om Leopolds säng. Njaaa, jag är fortfarande väääääldigt trött.:) Nu har jag fått tandvärk också... Inte kul! Vilka fina handdukar! De hittade inte jag på Hemtex..surar..:)

Kram på dig

Anonym sa...

Jag tror att jag tittade på just samma kupan på lördag...Men alla tre barn var med och jag var på väg till matbutiken efteråt. Tänkte att den går sönder.Men om de har imorgon kvar så då ska jag också köpa :):)Du har förresten hunnit remontera mycket ! Om man jämför med vårt hus ;)

LillaFlisan sa...

Tänk så glad jag blev för din kommentar "inne" hos mig!!

Din blogg är underbar!

Vilken otrolig kreativitet du visar och erat nya hus....

Härligt!

Ett riktigt gott nytt år till dig och din familj!!

Kram

Flisan

Hagbacken sa...

Å vilka fina julklappar du har fått!

Önskar dig ett riktigt gott nytt år med de dina!

Kram Linda

Anonym sa...

Vad fint det var! Endast fantasin som sätter stopp för inredningen :)