Sidor

söndag 7 december 2008

Andra advent..

Idag har vi gjort så lite som möjligt.. Suttit och slöglott på tvn, ätit och badat bastu. Skönt att få ladda batterierna lite mellan varven.

Jag har en lite utmaning på lut som jag har skjutit på.. Jag har fått den av Tuvull
Så, här kommer det:

Berätta 7 saker om dig själv alldagliga som knasiga.
Utmana 7 stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.


1. Köpgalen. Shoppoholic. Jag vet..
Ibland är det bättre och ibland sämre. Fast då är det ju en fördel att vara loppisbiten, det tenderar att bli billigare så än att handla i butiker.. Och så får jag en större "kick" av göra fynd billit snarare än dyrt =)

2. Anser knasigt nog att jag är den bästa komikern som är född.. Min sambo brukar säga att han inte sett nån annan som är så road av sig själv, haha.. Lite med glimten i ögat men ni förstod väl det?

3. Tycker att jag har fula fötter. Vem har väl en stortå som är så mycket större?

4. Är en härmapa med dålig fantasi =)

5. Oftast lat om det inte kniper, jobbar bäst under stress. Hatar att städa, men gillar då det är städat.

6. Känner mig inte bekväm i finkläder, gillar jeans och sneakers, alternativt arbetskläder. Pojkflicka angående kläder..

7. Dricker jag alkohol blir jag (i mina egna ögon, haha) den snyggaste på krogen/festen och ingen dansar bättre än jag, samt att komikern i mig kommer fram. Jag är den som drar de roligaste skämten, haha =)


Denna sötnos har fått fytta hem till oss och väntar på att få stå och vakta under granen.

Utmaningen är svarad och utförd, gjord med glimten i ögat och väldigt självironiskt, så ta det som det är!

Har dålig koll på vem som fått den så jag skickar den lite kors och tvärs =)
Ta er an den eller stå över!

De sju som får den är följande:

Stort och smått
Moa och Mamma
Huset på landet

Liljas corner
Fru skrot
Madicken´s

Sen så har jag fått en award från Fröken Elsas virkblogg..


Reglerna är som följer:
1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån.
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.

Jag kommer att ge awarden åt de samma sju som jag skickat utmaningen till..

Bloggen Moa och Mamma är min lillasysters, titta gärna in dit.

För denna gången, tack för mig!
Kramar till er alla som orkar titta in hit och tack för era kommentarer!

11 kommentarer:

Hagbacken sa...

Tack snälla söta rara du! Vad glad jag blir, det är lika roligt varje gång då man får en utmärkelse! jag ska läfgga in den på sidan sen..utmaningen har jag gjort förut så den hoppar jag över. Men det var intressant att få läsa om dig...

Hoppas du har det bra i huset//Kram Linda

ser nu att jag visst missat ett inlägg ang olycka, måste genast läsa det....

Liljas Corner sa...

Alltid kul med utmaningar och tusen tack för utmärkelsen! Det var min allra första :) Ska ta itu med båda då andan faller på. Av nån anledning var denna helg inte alls utvilande, fast jag mest bara varit hemma *längtar till jullov*

Ha det fint och sköt om dej!

Marie sa...

Hej!
Du undrade vad jag hade haft för stomme när jag gjorde min mosskrona? Jag använde en krona i zink som jag har och sen lindade jag bara dit mossan med hjälp utav grön blomstertråd.

Ha en bra tisdag!
Kram Marie

Nicole sa...

Hej! Kul att du är tillbaka! Och tack för utmärkelsen.
Hihi, jag hatar också att städa, men visst är det kul då det väl är städat.
Så roligt att ni köpt hus också. Ser så mysigt ut!

Galleri MochB sa...

Vilken mysig sötnos som fått flytta hem till er...:O)

Backstitch sa...

Tack för kommentaren på min blogg och det är klart att du hinner med i veckans tävling.
Kram Moster

Beas sa...

Hihi...jag blir också den vackraste och roligaste på festerna! :-D

Då får vi ställa upp i en duell du och jag tror jag minsann! :-D

Hoppas du haft en helt underbar tredje advent!

Kram Bea

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja jag fick ju fråga maken angående slippappret. Vi hade 120 grovlek, så den är ju finare än eran. Så ytan blir nog betydligt bättre för er. Men dra bara på ett toppskikt och vänta några dagar innan ni målar det andra. Och är det så att det är för halkigt så kan jag varmt rekommendera "båtsanden"... ja va fasiken det nu hette =) Men om du säger att det är till däcket på båtar så vet dom nog på färghandeln.

Lycka till!

Kram Anita

Helene sa...

Nawww vad söt! Var har du hittat den fina renen...eller vad det är...hihi
En sådan vill jag också ha!
Tack för titten hos mig! Nu tittar jag runt hos dig.

kram Helene

Skomakartummen sa...

Vilken sötnos till ren... Jaså du blir kung för en kväll *fniss* roligt veta lite om dig kram sari

Anonym sa...

Hej!
Nu när du tittat in hos mig så får ju jag göra en visit hos dig också.
Vilken trevlig blogg du har, många vackra saker. Jag delar din passion för loppisar, bättre ställe att göra finfina fynd på finns bara inte.