Sidor

torsdag 17 juli 2008

Varning! nymålat..

Idag har jag och målarburken varit kompisar.

Klockan är mycket och vi ska upp tidigt i morgon så jag ska bara lägga in några snabba bildbevis innan jag ska hoppa i säng för idag.

Äntligen fick jag blombrädet i vardagsrummet målat.. Kändes genast bättre.


Ett hörn av en spegel jag målat vit och shabbat lite med sandpapper. Det är vitrinskåpet som skymtar i spegeln..


Ett nyckelskåp jag hittat på loppis för en billig peng, fick äntligen lite färg på sig..



Detta är en sorts hylla eller vad man nu ska kalla det. Den har jag byggt själv, fast den varit halvfärdig länge. Men idag fick jag krokarna fast skruvade och den blev målad och shabbad pånytt, den var tidigare gråblå. Måste bara hitta nånstans att hänga upp den nu också, det är tänkt att hänga kaffe koppar på krokarna..




Här är en ram som också fått sig en släng av penseln. Har på prov textat dit lite ord på fri hand, ska vara annat papper och antagligen annan snyggare stil, men på prov så.. Syns dåligt men..



..Live..



..Love..



..Laugh..


Tycker jag är ett fint slut på dagens inlägg.

Live, Love, Laugh!

Kram på er alla!

8 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!!!

Så fina saker du fått målat vitt & shabbat...wow.

nu önskar jag dig å dina kära en underbar helg...en regnfri sådan.
Kram nilla

Cupcakes & Hoyas sa...

Vad snyggt det blev med allt i vitt, det ser så fräscht ut.
Live, Love, Laught låter som något att leva efter! =)
Kram Ylva

Hagbacken sa...

Men åh vad duktig hon har varit m penseln! Det blir såå fint, och så känner man sig så nöjd efteråt!

Kul idé med den tre-delade tavlan...enkelt, men såå fint!

Hoppas du får en bra helg!

Kram Linda

Ann-Catrin sa...

Hejsan!
tack snälla du för så fin kommentar inne hos mig.. nu hittade ju jag till din oxå...
Men vad duktig du är.. vad du kan med hammare och spik...
Här fanns det ju hur mycket som helst att inspireras av.. mycket härliga bilder..
Hit kommer jag så gärna tillbaka!!

Visst det är en gammal gustavisansk soffa.. den du såg gaveln på... den köpte vi på auktion för hur många år som helst.. gillar den tokmycket fortfarande!!

Stor kram Ann-Catrin

::fina:: sa...

Hej, tack för dina gullia kommentarer hos mig! Åh vad mycket fint du pysslar med. Det är roligt att vara kompis med målarburken, jag borde också ta upp den vänskapen igen ;-) Har en furubyrå jag skulle målat vit förra sommaren men det har ännu inte blivit av. Men jag har ju en vecka kvar på smestern...
Hoppas du också har en mysig helg!
~Josefine

StrandviksVillan sa...

Hej och tack för påhälsningen hos mig! Alltid kul att hitta nya finlandssvenska bloggar!
Så mycket fint du har pysslat, bakverken är otroliga!
Ha en skön söndag!

Mollys sa...

För flere herrans år sedan hade jag en lite tös och en lite kille som kunde vara såååå hopplöst nervuppretande.Då jag fick mitt tredje barn berstämde jag att vi inte skaffar honom nåt syskon för jag vet hur jobbigt syskonkärlek kan vara...stå ut!

Mjuka sa...

Så jättefint du textat!! Blev verkligen ett lyft!!Härlig blogg du har
kram M