Sidor

söndag 22 november 2009

Mitt i mörkret

Nu är det snart första advent. 
Det betyder att jag har en vecka på mig att göra klart barnens adventskalendrar :)
I år har jag bestämt mig för att det ska bli en strut per advents ljus som tänds..
Blir så lätt så mycket onödigt småplotter annars.
Ideen har jag snappat upp nånstans i bloglandia och tar den gärna till mig, verkar vettigt. Barnen får ju ändå sina vanliga choklad kalendrar att öppna varja dag.
Bilder kommer senare.

Snart är det officiellt ok att plocka fram pynt.
Har redan handlat lite smått, en ny duk, lite linne tyg (bara 10m, hehe), lite dekorationer till paket osv.



Har fått min ena julklapp redan, nån som kan toppa det? :)
Fick en ny kamera av M.
En samsung, en vit, som jag trivs bra med.

(bild lånad från gigantti)

Om nån undrar så fick jag M med far lockade att göra  något ;) så nu är hålet i taket lappat, och det i golvet nästan klart så det skrider åt rätt håll åtminstone.

Tills vidare
Kram / J

3 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Ja, visst är det underbart att snart så FÅR man ta fram pyntet på riktigt.

Jag längtar så!!!!

Härligt med ny kamera också!

Kram

Flisan

Noll54/Eva-Karin sa...

Javisst kan man pynta nu,,,, njuta hela tiden fram till jul!

Ha de så gott!

E-K/noll54

Liljas Corner sa...

Va roligt att det framskrider.
Jag tycker absolut att det är dags att börja pynta nu, annars blir det ju stressigt att få fram något till första advent! :)

Grattis till nya kameran!