Sidor

söndag 27 januari 2013

Upp till bevis

Hej och hallå!

Tro det eller ej, men nu har jag satt fart på plattrumpan min. Har under tre dagars tid maffat till mig hela 7,03km fyllda med aktiviteter som jag aldrig trodde jag skulle orka mig på.
Skratta på ni som klarar av det på en tur, det bjuder jag på. Men själv är jag mäkta nöjd med mig själv. Har laddat ner en app till telefonen som skriker till var femte minut, hur långt och länge man tagit sig fram. Efteråt kan man kolla, endera på telefonen eller datorn, karta över området man farit fram på. Super kul. Gör att jag måste lite till hela tiden. 

Dessa sju stackars extra kilometrar har jag joggat, skidat (jo, faktiskt) och mycket raskt promenerat. Lånade sonens skidor att hasa mig fram på. Tyckte t.o.m. ett varv att jag såg stjärnor flimra av trötthet i ögonen, armarna fyllda med mjölksyra och benen skakiga, men stakade mig fram ett par varv till :) Vid ett par tillfällen var jag säker på att jag skulle bryta både armar, ben o nacke, de var definitivt inte vallade för mig vikt, utan för en lliten valp på ca 40+ kg.. För att förtydliga mig själv (för jag vet ju att ni bara dör av nyfikenhet och intresse) så räknas dessa kilometrar inte till den dagliga länken med lilldoggen vår. Det är 7 xtra km!!!

Heja jag!



Inga kommentarer: