Sidor

lördag 19 januari 2013

Sticka och sy

Idag var jag med syster yster för att shoppa kläder åt henne.
Jag skulle hålla ögonen på gull-ungen hennes, så hon fick prova kläder under tiden.
Och precis som alla gissar fastnade även nåt i min hand..

Denna gång tokfyndade jag en sådan påse.


Nån annan som sett eller köpt sig en?
Den var på rea, jeij!
Alltid lika roligt med reafynd.
Då jag sedan kom till kassan var det dessutom -50% av rea priset, vilket gör den dunderbillig!


Brodera din egen kudde förpackning.
Får se om jag får den gjord då bara :)

Har startat lite stickprojekt här hemma. 
Sett så många fina bloggar som stickar att jag blivit riktigt inspirerad själv.


Pågående projekt, ett stort ett. Känner mig lite tveksam till om jag får den klar, 
men skam den som ger sig.


Hittade fusksockar som jag bara måste prova på mitt i..
Nån annan som vill testa dessa, så hittade jag dem HÄR


Känner att jag måste lägga in lite bildbevis på att jag faktiskt kan slutföra mina projekt också :)
Här har jag stickat en poncho till min lilla mamma.
Alla garnändar hänger löst ännu, men bara jag fäst dem kan jag visa den mera "live".

Nu ut o rasta hunden så man kan med gott samvete pösa i soffan ikväll, 
förhoppningsvis med nåt projekt i famnen :)

Ha en fin lördag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va du är flitig! Det är inte många i din späda ålder som ens KAN sticka! Vi kunde bilda en syförening (live) och inte bara på facebook. Snygga grejer tjejen!! Kram/ Stintton

Jojo sa...

Oj, späd ålder, och jag fick det skriftligt dessutom ;)
Syjuntta, hehe, men jo, jag är med :) Tack för de fina orden vännen.
Kram.

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Du funderade om att måla med ättika.. Teet vet jag inte vad det gör det bara stod så att man skulle måla med det först.. Med svart te få förstår jag att det skall vara te som får dra inte påste... Jag har använt det som funnits hemma. Har haft kursare som glömt att måla med te och resulatet har varit helt bra.
Vilken färg du får islutändan beror på träets konsistens, hur det drar i sej av ättikan.. Pröva så ser du vad det blir...
Kraam
Sanne