Sidor

onsdag 23 januari 2013

Ny stil

Järnspikar! Nu ska ni allt få se! Har kommit på att jag ska byta stil. Åtminstone försöka. Tänkte ge det en chans iallafall. Så där i teorin. Men sen när det kommer till kritan så vete tusan om det blir till nåt..
Så låter det alltid när jag kommer på den fenomenala iden att röra på mig. Bara att kallt konstatra att jag är en verklig latgris. Att sporta eller göra nåt som liknar motion ger mig oftast dåndimpen. 

Ibland håller hurtighten i sig lite längre, då kan jag gymma nån månad innan ursäkterna kommer tillbaka. Och att rasta hunden räknas väl inte direkt som nån överdängare till motion då lillvovven väger runt 5kg och inte behöver springa maraton för att må bra.

Men nu, fy tusan.. När blev min rumpa platt o min mage rund??? Tittar jag i spegeln är det nog en gammal tant som tittar tillbaka, för det är inte jag inte :(
Så, för att drastiskt råda bot på detta så att jag inte (lika lätt) ska trassla mig ur detta har jag köpt mig en hel arsenal för en del av mina julklappspengar. Att jag dessutom skriver om det här kan ju tyckas lite väl ambitiöst, eftersom jag faktiskt inte gjort nåt än.. Men jag tänkte att kanske det ger mig lite extra "go" så jag verkligen kommer mig för (bara det blir lite varmare ;) ) att ta mig ut och bränna fläsk!



Sen skadar det ju inte att se lite sportig ut när jag rultar fram. Finns ju ingen som vet om jag sprungit 500m eller 5km innan jag börjat flåsa, hehe.. Och ser jag lite coolare ut, kanske man tror det senare ;)
Skämt åsido. Hoppas på att jaga bort lite rultighet över magen och få lite extra ork. Nu låter det som om jag var enorm till storleken och det är jag ju inte (än) men varför vänta tills jag är det? (skriver jag oskyldigt och stjäl en pommes frites av gubben)

Så för att bryta min underbara lathet tänkte jag utmana mig själv.. Eftersom det är så pass få som kommenterar här nu för tiden så kanske jag vågar göra detta :) Så många kommentarer som jag får i detta inlägg så lika många dagar kommer jag att masa mig ut o ta en tur, knappast nåt maraton lopp, men likväl. Upp och ut med fläsket.

Håll tummarna för mig nu och ha en skön kväll!

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Men då behöver du en kommentar:)
go for it!!!

Jojo sa...

tack Gunilla! har nu skakat rumpan på en ca 2km tur, alltid nåt :)

Anonym sa...

Heja, heja ;)

alegni sa...

Heja, heja härifrån också!

olle sa...

Ta doggen nån kväll å kom på promenad me mej å doggarna :-)