Sidor

söndag 27 januari 2013

Colour

Färg.
Min kära mor köpte ny soffa och stolar. Vips hade jag lovat ta hand om den gamla stolen. Nu var det ju bara det lilla problemet att hemma hos henne var den fin. Hemma hos oss så var den inte det. Den är orange, roströd eller nåt där emellan. Vilket skär sig till mina vita soffor (eller på ren svenska så irriterar det mig). Så, för att skarva in den i mitt vardagsrum på nåt sätt tar jag en liten övergång med oranga småsaker.. Mer helhetsbilder från nån ljusare dag kommer senare. Men nu känns reultatet lite bättre, lite mer jag åtminstone.







Form. 
Det kommer av min nya lampa. Underbar! Luv it. Rostig, lite industrial vintage över den, även om den är helt sprillans ny. Köpt på Säde. Tack Chefen! (presentkort från julen). Kolla på detaljerna, vilka maffiga skruvar och mojänger att ställa lampans vinklar med. Foten är stor och tung, ser fånigt liten ut på bilden, pga dålig vinkel av dålig fotograf, hehe.. Men precis vad jag behövde för att få bra ljus på kvällen när jag kastar upp fötterna på bordet (stort ajajaj..) och varvar ner med stickning framför tvn :)



5 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Vilken cool lampa!

Och tack du för komplimangen...

Anna-Lena sa...

Oj,oj, oj vilken ljuvlig lampa! En sån hade jag gärna tackat ja till också :-)

Anonym sa...

Snygg lampa! Var hittade du ljusen? skulle behöva nya i just den färgen.

Jojo sa...

Hej på dig! Ljusen har jag flera av, tror jag har köpt dem på ostajan onni i smedsby, nåt av dem på vår lokala k-butik och minimani. Hoppas du hittar!

Helene sa...

Gud vilken snygg lampa!!
Kram Helene