Sidor

onsdag 30 december 2009

Näst sista dagen




..på året 2009.
Ny sida i dagboken, nytt blad i almanackan.

Betong bokstav

Snart är våren här. 

Julen tycket jag om, mycket.
Före.
Inte speciellt mycket efter.

Vi som hade så fin gran.. Nu väntar jag bara på att få kasta ut den.

Längtar efter krispiga tulpaner i vitt och pastelligt.
Ljusa kvällar och ljumma nätter..

Ängla vingar från leksaksbutik

Först ska vi bara fira av det gamla året och välkomna in det nya.
Och inte att förglömma, njuta av snön innan den smälter bort.
Här har vi snö i massor, känns det som då man skottar snö åtminstone :)

Inhandlade med min egen julklapps-slant

Tids nog så.

Hade för en tid sedan nämnt på bloggen att jag önskade mig fårskinn.
Nu så hade jag siktat in mig på de billigare, superbehandlade, jättesmåa skinnen, ala ikea stil.
Enbart baserat på min egen portmonnä.

Gissa om jag blev glad då vi av svärmor och svärfar fick varsitt gigantiskt, lyxigt äkta isländskt fårskinn med hälsningar tomten.
Satt länge och klurade hur de kunde ha vetat?!

Tills det idag slog mig.
Jag hade ju nämnt det här :)



En liten vrå i vardagsrummet

Titta på storleken av skinnet..
Lyx

Dessa kommer inte att bo just här i framtiden, de får flytta med mig in i vårt nya sovrum (bara det blir klart),
litar inte på varken hunden eller ungarna i detta fall :)

Detta var bara en av alla fina och härliga saker vi fått under julen..
Stort tack till alla!

Ha det bra och fira med förstånd.
 
Kramar
Raket-luvan

6 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Vilken mysig vrå du har fixat till. Åh, va skönt det skulle vara att gosa in sig i det där fårskinnet!
Jag har inte hunnit börja tänka på våren än, men nu då du nämner den... Visst skulle det va fint med krispiga tulpaner och takdropp :) Men en sak i taget, nu njuter vi av snön!

Gott nytt år! Ha en bra helg.

me and alice sa...

Hej Jojo!
Gott Nytt År!
Kram Susanne

Maggi sa...

Fårskinn och krispiga tulpaner:) Just så känns det, dags att kasta ut julen och öppna famnen för de småsmå vårtecknen man kan hitta (på). Härligt inlägg!

Gott Nytt Åt till Dig!
kram

Maggi sa...

Fårskinn och krispiga tulpaner:) Just så känns det, dags att kasta ut julen och öppna famnen för de småsmå vårtecknen man kan hitta (på). Härligt inlägg!

Gott Nytt Åt till Dig!
kram

StrandviksVillan sa...

Hihi, inte dumt att nämna sina önskemål i bloggen!

Verkligen skön vrå du har där!

Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

kram, Ann-christine

Fröken Eko sa...

Schnygga bokstavar.
Jag vill å ha fårskinn, men jag tror jag vet vem som sku ha mest glädje av de hos oss.... Korvhunden kanske? Jo...