Sidor

söndag 15 mars 2009

Nya och gamla hus

Dessa hus har jag lite här som där i hemmet.
Ibland framplockade, ibland gömda. Beror väl på hur noga man tittar antar jag =)

Här har jag en pyttelitet i zink och ett lite större som är en ljuslykta.


Dessa två är inte klara, bara bortglömda då inspirationen fladdrade vidare till nästa projekt..


Min loppis resa igår var inte helt bortkastad =)
Fast denna lilla tavla är köpt tidigare. Gillar den av nån konstig anledning..
Mäter ca 15*25cm och föreställer en kvinlig pilot. Hon ser så rar ut =) fast vem vet, kanske var hon ett riktigt rivjärn till fruntimmer, haha..


Dessa små saker fyndade jag, och lite till i samma stil. Ugnsformar, soppskålar och ett serveringsfat i storlek mindre. Allt för under fem euro.


Den här pinglan delade Tuvull ut åt mig..
Tack.

Vidare vill jag sända den till

Ulliga Gulliga saker - Vilken inspirationsbomb med pyssel och handarbete!

Fröken Eko - Surpuppa med glimten i miljö-ögat

Vita spetsar och snoriga ungar - Vacra bilder och bjuder på sig själv och sitt liv i positiva toner

Dessutom givetvis till lilla Tuvull själv!
Alltid vackra bilder och en rolig story bakom. En riktig piggelin =)


Med detta avrundar jag och hoppas på lite sol nu i veckan!

Kram allihopa!

11 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Tack fina du.
Hoppas du får en jättefin dag. Vilka fynd du har gjort.
Kram/Veronica

Galleri MochB sa...

Skönt att höra att mannen är på bättringsvägen! Många fina loppisfynd! "Ljusstakarna" är gamla flaskor med ljushållare i. Ljushållarna är specialbeställda men har nog sett att de funnits lite här och där... Sköt om er!

StrandviksVillan sa...

Oj, hade missat några inlägg...
Skönt att höra goda nyheter om mannen din, fast kan tänka mig det tar ett tag att komma över en sån här händelse.

Fina fynd du hittat! Jag gillar helvitt porslin.

StrandviksVillan sa...

Hej igen!
Du behöver inte åka långt för skylten, den finns på M***M*** det blå-orangea varuhuset ;)

Jag har förresten också ett sånt där ljushus som på översta bilden, har inte visat det ännu tror jag.

LillaFlisan sa...

Vilka fynd du gjorde!

Jag gillar verkligen tavlan. Sådant ovanligt och häftigt motiv.

Härlig bild.

Stor kram


Flisan

Maggi sa...

Hej!!! Härliga fynd, pilottösen var för härlig!! Ibland tror jag att jag varit pilot i mitt förra liv, för jag kan få lite trevlig hjärtklappning av hangarfartyg (av alla saker här i världen, jag vet...).En tös med skinn på näsan - och hjässan;)var hon nog!
Tack för dina söta ord, gör mig så glad!Stor kram M.

Liljas Corner sa...

Va skönt att vardagen börjar återfinna sig för er. Roligt för oss att läsa dina inlägg igen ;) Sköt om er!

Veronica Tingvall sa...

Åh vad du är duktig som håller dig till fastan. Själv har jag fuskat några gånger. När jag mår dåligt är det typ bara sötsaker jag kan äta så några gånger har det slunkigt ner en bit kaka men högst en gång i veckan har jag bestämmt och det har jag hållt i alla fall.

Hoppas solen kommer till dig snart
Kram/Veronica

Mollys sa...

fina fågel hus.Idag ska jag åka och köpa växter, solen skiner och humöret är på topp.Vi har loppis i singsby byalokal denna vecka kvällar 18-20.
Det brukar vara bra grejer då folk somm annars inte för till loppisar kommer me sina grejer.ha det bra!

Hanna sa...

Hej Jojo!
Fina små hus du visar!

Skyltarna har jag använt stämplar till.
Har en tävling om en skylt hos mig nu ;)

Grattis till awarden!
Ha d gott!
Kram Hanna

Helene sa...

Tänker på dig gumman!
Hoppas det känns liiite bättre hemma nu..?
Saknar dig!

Kram Helene