Sidor

lördag 28 mars 2009

Min älskling är säkert 70 år..

Hej på er!

Jag har haft fullt upp och har inte ens tagit mig tiden att titta in vare sig hit eller till er andra, nu ska det snart bli ändring på det.

Har inte ordat så mycket om det men saken är den att jag är inne på slutrakan i min utbildning. Jag studerar till artesan, och för er som inte vet vad det betyder så är det möbelrestaurerare så där kort.
Så mitt mål nu just är att få klart mitt slutarbete.

Låt mig prsentera min gamla älskling!!!
Minst 70 år, haha!


Så här såg han ut innan jag satte tänderna i honom =)

Ska masa mig iväg till skolan idag igen och se om jag inte kan få en mer stämmande bild av helheten i dagsläget...

Ännu återstår det mycket arbete. För det som inte syns på bilden är sprickor, söndertrasade fötter, fettfläckar, bubbliga fanerskivor m.m.
Men oj så fin han kommer att bli bara jag är klar med honom! Har tyvärr ingen bättre bild än denna att visa så ni får hålla till godo med denna nu, bara en enkel före bild, återkommer som sagt senare med mera.

Annars då?
Tjaaaa, M är hemma och återhämtar sig sakta men säkert, ska vara ledig ännu några veckor innan han får åka tillbaka till arbetet. Så skönt att ha honom hemma.

Slutarbete tar ganska mycket tid och så är det ju den skriftliga biten som ska avklaras sen på kvällarna också..

Barnen växer för varje dag som går, undrar om nån hällt växtnäring över dem på nätterna?!

Våren är på väg och det blir ca 5 minuter ljusare för varje dag som går!! Snart är sommaren här! Ska bli roligt att se vad som dyker upp i våra rabatter..

För att få hjärnan att vila lite har jag testat mig på en likadan sjal som Ulliga gulliga saker har gjort.. En spetsstickad sak i ärtigt grönt mohair garn. Skoj att sticka, även om vissa varv blev upprepade mera än andra =)
Färgen och mönstret framgår inte riktigt bra på mina hastiga bilder, men ändå..
Mönster hittar ni här.



Ska ta och avrunda med dessa bilder och masa mig till skolan för att se om jag skulle få något vettigt gjort..

Kram
Jojo

4 kommentarer:

Helene sa...

Hej gumman!
Fin sjal! Jag har blivit hooked on sjalar nu. *S*

Kraaaaaaaaaam

Veronica Tingvall sa...

Den blir jättefin :-) Mönstret framträder mycket mer på din än vad den gjorde på min innan jag blockade den. Jag är jättesugen på att göra en till. Jag har drömt om en ljusrosa sjal flera nätter i rad fast att jag i vanliga fall inte ens gillar rosa så mycket (det måste vara vårkänslor)

Vilket underbart gammalt skåp du håller på med, förstår verkligen att det är mycket jobb med det. Jag ser fram emot att se det färdiga resultatet. Ha det jättefint.

Stor kram,/Veronica

Helene sa...

Hej hej!
Tack detsamma, som sagt :)

Jag är sjukt trött idag...somnade kl 3 i morse och gick upp 6.30.
Var e jag? Vem e jag? Och varför?

Kram

Galleri MochB sa...

Oj vilket underbart stort skåp du har. Men jag kan tänka mej att det är ett megaprojekt att få det upprätt... Lycka Till! Skall bli roligt att få se före-efter bilder på det.