Sidor

lördag 7 februari 2009

Totalt knäckt..

Hejsan svejsan!

Har kännt mig totalt knäckt denna vecka. Har luggit som klistrad i soffan. Först blev jag förkyld, en riktigt otrevlig variant. Sen så övergick det i feber och total huvudvärk och för att inte göra det bättre resulterade det i bihåleinflamation. Är inne på pencilin kur nu och *peppar, peppar* så känns det lite bättre idag.

Försökte flera gånger men orkade inte skriva nytt inlägg utan fick sluta mitt i..

Men lite har jag orkat med, då det blivit för tråkigt att ligga så har jag orkat sitta lite, haha, men just pga det så fick storasyster dessa handledsvärmare.. Mönster existerar inte, de bara blev till.. Inte så avancerade men fungerande.



Denna lilla skönhet har jag faktiskt plitat ihop från ett mönster ni hittar här. Enkelt och lätt då det inte krävs mer än räta maskor. Perfekt då man inte stickat på en tid. Trodde inte jag skulle orka göra den klar men jag använde ett lite dyrare garn vilket gjorde att jag måste ju få den klar, garnet innehåller bambu och ylle, otroligt skön att ha på och roligt att sticka i. Sydde i träknappar..
Och för er som inte fattade vad det föreställer så är det en axelvärmare.. =)



Sen så har jag blivit utmanad av Tuvull.

Visa den fjärde bilden i din fjärde mapp i din dator,
om du har mappar i mappen,
visa den fjärde bilden i den fjärde mappen där.

Den har ni sett förr, ni som följt med en tid.
Det är en liten "brödduk" som jag knåpat ihop.



Utmaningen skickar jag vidare till systrarna två:
Fröken Eko
Moa och mamma


Sen så har jag fått en award, blir så glad!
Denna har Vita spetsar och snoriga ungar skickat åt mig.

Utmaningen som följde med denna award var att lista de 5 saker som betyder mest för mig


1. Min familj. Antar ju att det var just saker man skulle lista men det kan man väl tyda lite som man själv vill.. Och just min familj är ju väldigt viktig så jag tycker att de får komma på plats nummer ett.

2. Mina projekt och hobbyn. Det är ju sånt som gör livet roligt för att det är saker man gör för att man vill och inte måste. Här inkluderar jag allt från handarbete till möbelmålning osv.

3. Vänner. Säger väl sig självt?!

4. Mina saker. Man får väl vara egoistisk och materialistisk? =) *svarat med glimten i ögat* Men ärligt så, ja, jag gillar mina saker, de har jag ju samlat på mig av olika anledningar..

5. Mat. Jepp, god mat är ju bara det bästa. Nykokt kaffe eller varm kakao, en grillad biff eller nybakt pepparkaka, rökt fisk eller krispig sallad.. Mums. Hur ofta njuter man inte sanslöst då man får god mat på tallriken framför sig? Vardagslyx, me like..

Denna utmaning och award går som sagt hand i hand och denna skickar jag vidare till

Fröken Eko
moa och mamma
Liljas Corner
Fröken Elsas Virkblogg
Crochetra

Tack än en gång för alla kommentarer, så roligt då man får bevis för att folk faktiskt orkar läsa det man skrivit. Så till er alla tassare och smygare, lämna gärna en rad efter er, inget tvång men skulle vara roligt.

Tack för att ni tittat in till min dotters blogg och lämnat kommentarer, hon blir så glad över det =)

Ha en jättefin helg!
Kram Jojo

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Vad fin den axelvärmare blev!!!Jag blir riktigt riktigt imponerad att man kan GÖRA sånt. Så vacker!!!Jag förstår mej ju inte på det enklaste stickmönster, kunde lika gärna vara en swahiliensk lokaltidnings söndagsupplaga...
Ha en skön kväll du med:)!
M.
P.s skoj att du antog utmaningen:))

Helene sa...

Men...men nu blev jag riktigt orolig att du inte ska tycka om mina benvärmare..HJÄLP vad fint du stickar!! Hoppas du har fått de idag? Annars borde de komma i början av nästa vecka? Vet inte hur postgången är till Finland?

Nu ska jag dra vinnaren till min tävling!

Kram gumman! /Helene

Sofie sa...

Vilken mysig blogg du har!
Och så kan du virka så underbara bakelser, det skulle jag så gärna lära mig!
Krya på dig!

Veronica Tingvall sa...

Stackare som är sjuk... hoppas du blir helt frisk snart.
schlagerkramar/Veronica

Liljas Corner sa...

Å, va glad jag blir! Tack snälla :)

Dina stick-alster var fina. Handledsvärmarna var så söta.

Håhå jaja, jag är precis hemkommen från en möhippa med övernattning *slö* Men det är väl nog bara att gå ut och skotta snö!

StrandviksVillan sa...

Hoppas du mår bättre nu!

Sjalen är väldigt fin och jag kan tänka mig den är riktigt skön runt axlarna :)

... å jag har också skottat så svetten sprutade... nu syns det inte ens längre :P

RANA sa...

Men guuuuuuuuud vad du är duktig. Jag tycker att det är så himla snyggt med handledsvärmare, äger flera stycken; det är bara det att jag aldrig kan ha dem bara för att jag är så himla varm. Sjukt. De som du hade gjort är superfina.

Skönt att du börjar bli frisk!

Och TACK du gullvippa för dina fina ord här till höger --> på din blogg. Så generöst!

Många kramar, Rana

Inspiration i vitt sa...

Hej Jojo, stackars dig att du gått och blivit så sjuk, hoppas att du snart blir bättre.
Dina handledsvärmare och axelvärmare var ju bara för snygga, vad duktig du är.
Kram på dig/ingela.

Fröken Eko sa...

Nå, utan glas i ramen så va tapetbiten + baksida så lätt, så jag tejpa bara fast de me målartejp. Ja dro ut alla pluttar å kasta dom.

Mammas kommentar va ju väntad... Men... de struntar ja i. Ja sa åt hon från början att int hon fick läs, så hon får ju bara skyll sig själv :)

Liljas Corner sa...

Ha en bra vändag! ♥

Marie sa...

Tack för awarden! :) Ska skicka den vidare inom kort.

Fina handledsvärmare och axelvärmare!

Kram M