Sidor

torsdag 11 september 2008

Marknad

Jahapp allihpoa!
Nu var marknaden över. Gick si som så.. Men man ska inte klaga, men julmarknaden brukar gå bättre =)

Men vi hade fint väder och träffade massor med människor.
Roligt att prata med andra försäljare också. Jag träffade StrandviksVillan och hennes vän, hon skrev att hon blev så blyg, men jag tror inte hon var enda, haha, själv blev jag så paff =)
Även om jag hade väntat mig att nån skulle känna igen sakerna mina så tog detta mig på sängen.

Hade dagen innan fått inflamation i axeln, så jag hade fått massvis med recept och mediciner av läkaren, så jag kände mig hög som ett hus och ganska avdankad på plats i söndags.. Verkade inte fungera som allt skulle =)
Då jag kom hem på kvällssidan somnade jag på soffan och sov till tio tiden på kvällen, så det tyder ju på att allt inte var ok. Men nu börjar det bli bättre, peppar, peppar..

Visar några bilder från vårt bord, dålig kvalitet men lite ser man.
Den avklippta personen som syns är min syster som inte vill synas på internet.. Den lilla sönosen som står brevid är storasyster A som var med oss som allt-i-allo =)




Hade ju som sagt fått förfrågningar på mina saker..
Så exempelvis kuddar (inkl. innerkudde) har ett pris från 10 euro och uppåt beroende på storlek.. Mina priser rör sig väl mellan litet enkelt hjärta för 2 euro upp till 40 euro för den stora tilda dockan som sitter på bilden..
Finns att "önska" kuddar, påsar, filtar, poncho, necessärer, hjärtan, "mini-börs" mm.
Ids inte räkna upp allt men man kan ju maila mig om önskemål och så kommer vi överens. Håller samma priser som på marknaden, även om postavg tillkommer, så alla får samma erbjudande av mig =)

Men den som vill träffa mig på plats och komma med önskemål eller handla av det som finns så kommer jag att vara på stundars julmarknaden tillsammans med min syster igen.. Den tror jag att kommer att vara 30 november eller nåt ditåt iallafall..
Lite smygreklam, haha..

Men så till en lite negativ sak.
Träffade flera trevliga människor på plats i helgen, delade ut bloggadressen till några, så välkommen om ni hittat hit!
Men så finns det ju alltid "fräckisar". Då det kommer fram personer till ditt bord, tittar sig omkring och sen tar fram kameran och skjuter iväg några fotografier och sen går iväg?! Hörde att det hänt flera försäljare..
Sen har vi den varianten som kommer fram, rör i allt, petar och ser mycket kritisk ut och begär sedan att få steg för steg beskrivning hur man har gjort varan. Varpå de högt och tydligt meddelar sina barn att de ska inte köpa nåt, de ska åka hem och å ska mamma/mormor/farmor sy/göra likadan?!

Jag tycker det är bara så otroligt fräckt!
Skulle själv inte kunna göra så!

Nu menar jag naturligtvis inte att man inte får röra sakerna eller ta foton eller fråga om teknik el tillvägagångssätt (skriver man ens det i ett ord?)
Vid vårt bord får man röra sakerna, JA!
Ber man om lov att ta ett foto så får man, JA!
Vill man veta vad en sak är fylld med eller gjord av pga små barn, ev allergier eller genuint intresse, så får man fråga och får svar, JA!

Men dessa fräckisar kan ju sätta sig vid maskinen eller grabba tag i stickorna och knåpa ihop själva!

Hoppas inte att fel människor känner sig träffade nu, det är naturligtvis inte meningen. Men å andra sidan så delade jag inte ut adressen åt nån av dem =)

Nu är det ju så att man får inspiration av andra, vilket leder till att man apar efter. Har läst massor av liknande diskussioner på andra bloggar om t.ex. målade plankbitar..
Så för att undvika eventuella pekande fingrar, om nu det är möjligt, så kan jag rakt och öppet meddela att jag hämtar själv inspiration från andra bloggar och försäljare m.m.!!!

Hoppas ju också att jag kan bidra med att inspirera andra i min tur!

Puh, det var en låååång monolog! =)

Så, nu ska jag visa en bild, mycket dåligt tagen, men den enda jag hade nu just..
Denna var till stor diskussion på marknaden, HUR hade jag gjort den och VAD var den gjord av och VAD var den fylld med osv i det oändliga =)
Ska i detta skede tillägga att det är inte jag som gjort denna utan K, mamma till min äldsta vän, även hon, K, är ju min vän, vilken konstig förklaring =)



Så med denna bild ska jag avrunda för denna gång.
Ska nu promenera omkring hemma hos er andra och titta mig omkring lite, har inte hunnit ännu denna vecka..

Massor med kramar till er alla!
Jojo

OBS!!!!
Tack för alla fin kommentarer om mitt förra inlägg om min skråmade bil, haha. Det är allt ute ur världen nu mera. Ville bara säga att det var helt ok att skratta, kan jag själv göra nu också, i efterhand =)

11 kommentarer:

Hagbacken sa...

Orkar inte säga så mycket mer än kram på dig//Linda

Mollys sa...

Ja tyvärr hann inte jag till marknaden men kanske nästa gång.Var chaufför åt en kompis och på så sätt förtjänade jag 100 €...Jag har många gånger varit på marknader och sålt och varit försäljare i 18 år så ja vet hur det känns.hand arbete värdesätts inte av alla..och vilken tid det tar och innerkuddar kostar ju så mycket ändå vill det helst betala 4-5 euro..

Kamomilla sa...

vad skoj att sälja på marknad. i varje fall om sakerna går åt, vilket era säkert gjorde :)

Vit Spets sa...

Själv längtar jag efter julmarknader & snart börja de ploppa upp lite varstans :)
Kramis från mig
//Siv

Floras Kulle sa...

Hej! Här kommer jag intassande för första gången... Vad kul att läsa om dina äventyr på marknaden, jag känner igen mig så väl! Det är som att folk inte har NÅGON som helst uppfostran...
Läste inlägget om bilen, stackars dig! Har hänt mig en gång också. Jag vet hur man känner sig, helt kall i magen, liksom. Den gången gick det bra, han jag körde på sa bara: "Äh, det är en firmabil, jag tror inte att chefen bryr sig! Men i så fall ringer vi!" Gissa om jag bet på naglarna i flera veckor innan jag kunde pusta ut...
KRAM: Annette

Nicole sa...

Jag tog mig inte till Stundars, men om jag skulle ha kommit så skulle jag absolut ha handlat av dig!
Har själv varit med på hantverksmarknader o dyl och haft presentbutik själv, så jag känner till det där problemet...
Verkar som om en del människor skulle vara i behov av en liten Vett och etikett-kurs...Jag förstår att det är ännu känsligare då man har gjort sakerna själv...
Faktiskt så stal jag idén med mitt nyponhjärta på gammaldags torget i K:stad, men jag handlade en annan sak av samma tjej som hade gjort dem och då jag började titta på nyponhjärtat så började hon förklara hur man skulle laga ett sånt!

Nicole sa...

Förresten samma sak brukar irritera mig på antikmarknader då en massa människor som inte har minsta tanke på att köpa någonting trängs vid borden bara för att se vad andra köper och kolla priserna. "Titta va dyr den där är.Herregud!..." "Tänk att nån betalar för sånt" "Titta va dendär kostar, en sån har vi ju hemma". Bläh och själv slipper man inte fram med barnvagnen och en annan unge i släptåg för att titta alls. Skulle nog vilja säga ibland: Flytta på er, här är en riktig spekulant =).

maiju sa...

Nämen vad du är duktig att sy också - kuddarna som du visade tidigare är superfina!

Har nu betalad kakorna som jag beställde i somras och skickat dig en e-mail också. Så spännande att se hur kakorna blev - säkert fina!
Kram Fru Skrot

StrandviksVillan sa...

Näää, kan förstå problematiken med jobbiga "kunder", jobbar själv med kunder hela dagarna och väldigt många vet inte alls hur man beter sig och är otroligt "buffliga" (kom inte på nåt annat ord).

Funderade faktiskt nyligen på det här med "plagiat". Själv bloggar jag för att GE inspiration, eftersom jag själv FÅR så mycket av andra bloggare. Om andra bloggare också vill GE inspiration till mig så måste det ju vara ok att fixa till liknande saker som dem, eller...? Sen är ju faktiskt inte alla så pyssliga av sig eller kan virka/sticka/sy överhuvudtaget, då är det ju jättebra att såna som du finns för att sälja dina alster!

Kanske vi ses igen på julmarknaden? Har åtminstone planerat att åka på den!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

håller med dig.Jag har minsann fått ta reda på hur man gör bakelser å så på egen hand.JÖSSES som jag sökt på nätet osv.Tillslut så började jag knåpa ihop själv.
Visst kan jag förklara något men det är svårt när mönstret finns i huvudet.....*LER*

Kram & tack för värmande ord hos mig

Nilla

Hagbacken sa...

Jaha, jag hade lämnat en kommentar här redan? Minns ju knappt att jag läst detta..måste varit VÄLDIGT trött då....

VÄLDANS fräckt iaf som du beskriver utav folk att bete sig på sådant vis, kan knappt tro det då du säger det??

Ja, ja..man upphör aldrig att förvånas. Hoppas du känner dig bättre i axeln och att du får en bra helg!

Kram Linda