Sidor

måndag 1 september 2008

Helg, "pyssel" och awards..

Helgen då..

Tjaa, allt började ju fint. Vi hade bestämt att vi skulle fara till villan på fredagkväll, M behövde bara göra lite jobb innan vi startade. Så, jag for iväg för att handla, de andra lämnade hemma under tiden, allt var frid och fröjd, glömde inget på listan, alla raketerna blev handlade och jag var på väg hem. Jaha. Då kom jag på att jag borde åka till apoteket för att hämta mera preventiv plåster..

Alltså svängde jag om och körde mot apoteket som dejourerade i stan, klockan var redan nio på kvällen.. Jag kom fram till apoteket, hade tur och såg två lediga parkeringsplatser. Den ena reserverad för invalidparkering rakt utanför dörren och den andra en vanlig plats 20 meter ifrån dörren. Tänkte att jag skulle kunna ta invalid platsen, att mitt ärende inte tar lång tid, men fick dåligt samvete för att jag ens tänkte tanken och svängde därför in på den andra.. Suck. Då jag svänger in till platsen hör jag ett högt krasande ljud..
Shit, shit, shit!!!
Jaha. Hade för första gången i mitt liv repat nån annans bil. En erfarenhet jag skulle ha klarat mig utan. Vågade inte smita, jag var ju för tusan mitt i centrum, även om det var mörkt och jag inte såg nån. Dessutom så skulle jag inte vilja att nån som skråmade min bil smet iväg. Fan!!! Backade ut, eftersom jag satt halvvägs in på parkeringen, med samma krasande ljud, IIIIIIK!!!!
Herregud. Körde sedan mycket smidigt in i rutan igen, utan repor denna gång. Steg ur bilen, tittade på den andra bilen, svor sedan högt och länge. Morr! Vad skulle jag göra? Hade inte penna eller papper för att ge mina uppgifter och lämna på hans bilruta så jag ringde polisen som kom och hjälpte mig, suck. Ägaren till bilen kom, en utländsk medelålders man som bara skrattade och såg så glad ut. "Det är ju bara plåt" sa han och tyckte inte det var nåt större problem.. Poliserna sa att man kan ju ta det via försäkringen men att bonusen far då..
Jaha?!
Ska det säga mig nåt? Tittade på dem med tom blick, och fick sedan en förklaring, ahaaa..
Sen gick det upp för mig vad de pratade om. Mannen, vars bil jag repat, pratade om ca 700 euros kostnader och att bonusen far, men faaaaaan!
Då tog jag till lipen! Stort.
De tre gubbarna blev mycket besvärade och gick längre och längre ifrån mig.. Man såg hur snuten tänkte "kunde det inte ha varit ett vanligt fyllo, måste det vara ett hysteriskt fruntimmer? giv mig styrka.."
Men så sa mannen att han kunde göra reparationerna själv och vi bara betala honom för vad det kostade. Aha. Suck. Nåja, vi kom överens och gjorde upp om att vi skulle ringas på måndag. Jahapp. Då var det bara kvar att ringa M och bekänna mina synder.. Shit. Men han tog det med ro, inte något destu större problem tyckte han, det var sånt som händer. Men då började jag ju grina igen. Denna gång då på trappan till apoteket, mitt i stan, klockan halv tio på kvällen.
Såg på de människor som vandrade förbi att de trodde jag var totalt plakat. När jag hade fått tårarna torkade och lugnat ner mig kunde jag gå in och köpa mina plåster. Men, då jag sträckte fram receptet åt apotekarn kände jag till min fasa att jag började hulka.. Urk. Fick snyftande fram en förklaring.. Då log hon så sött mot mig och säger, jamen lilla vän, du hann ju köpa plåstren åtminstone *blink, blink* Hoppsan. =)

Men nu idag, måndag, så har M varit en ängel och ordnat upp det åt mig, kostade "bara" 300 euro och ingen bonus gick åt. Hoppas bara då att mannen inte kommer och ska ha ännu mera pengar sen då vi gjort upp i godo nu då..

Men annars gick resten av helgen riktigt bra, inga destu mera händelser..

Jaa, förutom då att jag fick sönder M´s laptop sladd och han fick åka och köpa en ny..
Vet inte vad som har flugit i mig, brukar inte vara så destruktiv annars, haha..

Men lite roligare nu då..

Här är nu äntligen en halvdålig bild på min poncho. Har inte bestämt mig ör om jag ska behålla den eller sälja den på marknaden i helgen..

Här har jag sytt lite mera nåldynor.
Dessutom kompleterat med ett nåletui i matchande färger. Tänkte sälja dessa i paket.
Här är en i rosa, lite rött och vitt..


Lila och svart..


När bild på några av dem..


Sen så blev jag riktigt glad då jag såg att Huset på landet hade lämnat två awards åt mig..
Denna hade hon gett alla på hennes länklista..
Likadant gör jag, alla i min länklista skickar jag denna åt..


Denna fick jag också av henne (huset på landet)..
Tack så jätte massor!!!
Skickar denna vidare till
Vit spets
Pennys House
Annelie

Denna lilla skyddsängel fick jag av söta Annelie (stort och smått), Tack även du!!



Jag ge denna till
Linda (lantliv i lägenhet)
Huset på landet
Galleri M&B

Så med detta ska jag tacka för mig..
Hoppas ni orkat läsa er ner ända hit..

Ha en skön måndag och passa på o njut av hösten, medan det ännu är lite varmare..

Masor med kramar till er från mig, Jojo

14 kommentarer:

Kamomilla sa...

Nej men, det var ju en eländig dag det där... men slutet gott allting gott i alla fall?
Söta saker du sytt!

Kamomilla

Anonym sa...

Hej!

Vilken dag!

Men kan erkänna att jag skrattade lite då jag läste det, inte nåt elakt menat, bara det att det var så roligt skrivet..
=)

Hoppas det är bättre nu!
Vilka fina saker du har gjort!

Ha det fint!

Galleri MochB sa...

Oj vilken dag...:O) Och tusen tack snälla du!! Jag kan nog behöva en liten knubbig skyddsängel jag också...:O) Vilka härliga nåldynor du gör. Ha en bra dag!

Vit Spets sa...

Jag förstår att Du satt å lipade - jag måste erkänna att jag oxå skrattade lite smått :)
Hur som helst, Tack så hjärtligt för awarden...alltid så härligt att få något sådant!
Hoppas denna dag blir bättre...
Kramis
//Siv

Hagbacken sa...

Hej Jojo...tack så mycket, gulle dej!! *ler stoort*

Åh vad jag led med dig då jag läste om den jobbiga incidenten...tur jag själv inte har körkort, för det skulle bli väldans dyyrt att bet alla reparationer för bilar jag repat osv...

Om det är t ngn tröst kan jag ju säga att jag skulle grinat minst lika mycket som du...tur att det lösta sig "hyfsat" bra iaf...

Stoor kram Linda

Hagbacken sa...

Glömde ju....jättefina saker du sytt, du är verkligen duktig!

Kram igen!

Flickan på landet sa...

Oj vilken dag du hade. Själv hade jag väl blivit hysterisk :-D Tur att det var en snäll gubbe du hade att göra med, finns säkert många som skulle bli arga :-(

Söta nåldynor har du sytt!

Beas sa...

Jag orkade läsa allt.. :-) och jag tycker så synd om dig. Jag vet precis hur du känner, för jag har gjort likadant. Usch och fy.

Men...han har ju rätt. Det ÄR ju bara plåt...och förhoppningsvis har ni ju nu klarat upp det.

Nicole sa...

Grattis och tack! Så söt ängel! Fast den hjälpte ju inte dig...Blev lite dyra plåster det där =). Skämt åsido, jag förstår hur eländig du kände dig, men som sagt, det är ju bara plåt.

Fina saker du lagat igen...

Ann-Catrin sa...

men stackare..ja jag hade oxå börjar gråta jag!!
Skänt att det ordnade upp sig i allfall!!

Fina saker!

kram a-C

me and alice sa...

Heej!
Grattis till awarden....
Gud vilka söta bakelser du säljer....
Kraam Alice

Mitt nya vita hem sa...

men stackars dej,vilken dag du hade..så fina saker du sytt..
klockan tio?? hihi du e duktig du ;) nu har jag lagt ut mitt recept

Mollys sa...

Ska om jag hinner komma till stundars och hälsa på dej...
Vi ses då..

StrandviksVillan sa...

Hejsan svejsan!
Kul att få ett ansikte på dig på marknaden idag, fast jag blev nog lite blyg tror jag *rodnar* så jag visste inte vad jag skulle säga... Dumbommen jag köpte ju inget heller, dööööh...
Hoppas affärerna gick bra ändå för dig/er!
~Anki~