Sidor

lördag 20 september 2008

Bröstorgie och porslinsklump

Hejsan allihopa!

Har den senaste tiden hittat dessa två åt mig på loppis.. En euro, resp. 1,50 euro. Inga större utgifter där då alltså =)

Sökte efter såna här flaskor att kunna fylla med vatten och ställa brevid mina blommor på fönsterbrädet för att lätt kunna vattna dem och inte fullt så ofta låta dem dö totalt uttorkade.. Lite väl dålig bild men man ser ju vad det föreställer åtminstone..


Här är ett tappert försök ifrån min sida. Skulle föreställa en hallonbakelse..


Min sambo tyckte mer att den såg ut som en bröstorgie?!
Oj, inte riktigt vad jag hade tänkt mig.. Haha..


Nu då vi ändå är inne på samtalsämnet, min sambo, kan jag ju säga att han är, som de sa i idol, en gammal övervintrad hårdrockare, hihi..
Inte bildligt talat, men ni fattar, det långa håret är ett numera ett minne blott osv, men han är inte riktigt den som faller för spetsar, volanger och puttenuttigt-gulle-gull och liknande..

Så gissa om jag blev förvånad då jag kom hem med denna, köpt på Tilkkusatu, och han tyckte den var så fin och log så sött och menande mot mig..

Undrens tider är inte förbi =)


Nåja, åter till mina tappra virkningsförsök.
Dessa föddes under ett idol avsnitt.. Vanliga vetebullar. Super roliga att göra..



Loppis, det är så roligt att göra fynd där.
Den här grejen är ett av mina fynd. Tyvärr tyckte inte nån i min familj att det var ett fynd, de undrade skeptiskt vad tusan jag skulle ha den till..?
Tja...?! Brevpress?! typ.. =)

Men nu vet jag, ögongodis!

Det är en gammal porslins dosa som satt fast i elledningar förr, två hela euron gav jag för den =)


Suck, vad mina bilder blir suddiga. Men jag har inte så bra tålamod, sliter fram kameran och fyrar iväg en bild, rusar till datorn och slafsar in bilderna på direkten. Photoshoppa till bilderna?! Va? Prata svenska...
Är totalt oteknisk med sånt.. Ni får hålla till godo med dessa =)

Angående mitt förra inlägg så hoppas jag ju att ingen tagit illa upp. Det var ju inte alla kunder som var så oförskämda, endast ett litet fåtal. Men de är ju tyvärr de man minns..
Min mening var ju inte heller att låta supernere och klagande.. För vi hade ju faktiskt roligt också.

Tack alla ni för era kommentarer, min axel känns bättre, jag tackar =) , ska ut och göra stan osäker i kväll så det kan ta en stund inna jag repat mig och hälsat på er alla igen.
Skolan börjar på nytt på måndag, men det känns helt ok, för vi har fredagarna lediga, tjohooo!

Massor med kramar till er alla!

7 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Oj så fina saker du fixat till! Om man ändå kunde virka och sticka... Men jag håller mig nog till symaskinen.
Vilken härligt skylt!! Har aldrig råkat se den texten förut. Jag skulle nog börjat lipa av glädje om min man kom hem med en sån ;)

Hagbacken sa...

Ursäkta, men tack vare din man fick jag mig ett gott skratt nu...kram här från mig..JAG tyckte iaf de var jättefins, skönt att ha ngt att pyssla med..ska nog återuppta mitt broderande igen om jag ngn gng kan slita mig fr datorn vill säga//Kram Linda

Nicole sa...

Hihi, nämen nog såg nu jag att det var hallon i alla fall!
Flitig har du varit att virka igen, bra att det inte bara blir dötid framför tv:n! Bullarna blev så fina!
Flaskor kan man aldrig få för många av, jag har en tendens att samla såna på mig på loppis också!
Vilken söt skylt! Kul att sambon förstod att uppskatta den...

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men du....ja du undrens tid är inte förbi...vilken lycka..att mannen kom hem med en sån fin skylt.

Så fin bröstorgie....hihihihihi...jättefin blev pajen ju.lika så kanelisarna.

Kram Nilla

rosenfröjd sa...

så trevligt att mannen kunde överaska dig! jättefin skylt!

o här fanns i övrigt många läckra bakverk att vila ögonen på!

kramis/
¨M¨

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Men så fina bakverk du gör - helt underbara! Och jag tycker det ser ut som hallon :) Fast jag kan tänka mig att det inte är det första en kille tänker på ;)
Önskar jag kunde virka så fina och söta små bakelser!

Tack för dina rara ord, glad jag blir :) Skålarna har jag hittat på Gekås - 10 kr styck, som hittat! :)

Ha en fin torsdag!

kram, Jenny

StrandviksVillan sa...

Hej igen! Nu har jag också en sån Family-skylt, är jätteglad för den!