Sidor

måndag 4 augusti 2008

Förändringens vindar.. Igen =)

Borde stå 08 augusti här.. Vet inte varför det blev den fjärde, nåja.

Jaha.

Nu har jag stirrat mig sjuk på ett fenomen hemma hos oss, det driver mig till vansinne.. Vågar bara inte säga det högt.. Hrm.
Min sambo lär bli galen om jag börjar nu igen, som han säger.

För nåt år sen målade jag om våra snuskiga köksskåp i en gråblå nyans, lantligt, piggt, nytt och vacker färg..
(Kan ju tillägga att vi bor på hyra, för er som inte visste och våra skåp är original från sjuttio talet. Knappast ommålade nångång heller, de var väl vita en gång men såg snarare ut som sunkiga grådaskiga vaniljvita skåp.)
Men jag tog saken i egna händer, bad inte om lov av nån utan målade skåpen! Snyggt blev det, och är väl det ännu också antar jag.. Men nu vill jag att de ska vara vita! (suprise!)





Men som sagt, vågar inte tala om det för sambon, misstänker att han inte orkar med mig då =)
fast så länge jag sköter allt själv så har han inget (oftast) att invända mot..
Låter det bekant?
Hjälper era sambon till vid era vansinnesprojekt?
Här har jag iallafall börjat..

Slipat, och grundmålat. Ska bara stryka på en nyanserad vit färg. Vet bara inte om jag ska välja en varm eller en kall vit.. Förslag?




Jajaa..

En glad nyhet dock!
Fick tidigare i veckan ett brev på posten. En inbjudan till stundars höstmarknad (liknar gammaldagstorg men i mindre skala).
Ok, alla försäljare från ifjol har väl fått en men det kändes skoj att få en, som en peronlig inbjudan att komma igen.
Sagt och gjort. Ringde syrran och kom fram till att vi ska återkomma dit i år igen. Vi delade bord de tidigare åren också och kompleterar varandra ganska bra sist och slutligen.

Men nu har vi planerat lite vad vi ska ha med i år.. Visar bilder senare..
Så om ni är intresserade så är det höstmarknad söndagen den 7.9 på Stundars!

Har en liten snabbvisning på saker jag samlat på mig till vardagsrummet. Ville få in lite röda detaljer för att pigga upp lite..

Här är en liten väska jag köpt tidigare, en barnleksak jag vet, men.. Den var så fin.. =) Har mina handarbeten i den, fungerar bra för då slipper varken katten, gubben eller ungarna att trassla till det, alternativt låna virk-/synålen till nåt annat "viktigt" (de lämnar aldrig tillbaka de sen heller) haha..

Asken trillade jag över helt i misstag härom dagen då jag var med R och vandrade runt. Visste att jag bara måste få ha just den, haha, samma serie som väskan.
Nu bor båda dessa två vid min sekretär (ommålad, visar bild senare..). Dit har också min symaskin flyttat så nu behöver jag inte plocka undan allt hela tiden utan det kan ligga framme och se inbjudande ut. Lätt att komma till om man vill sy lite.. Sidospår..



Visste att jag haft ett täcke som barn i liknande mönster och efter att ha vänt upp och ner på min skrubb (ok, erkänner, den var ganska kaos aktig redan innan..) så hittade jag täcket. Ganska konstiga mått på det dock, mera fyrkantigt än avlångt.. Men passar riktigt bra att ha som filt i soffan. Kvälarna känns så kyliga nu mera, den korta sommaren vi haft är nog tyvärr förbi..






Har även fått en liten utmaning av Cupcakes & Hoyas men den karamellen ska jag suga på lite till, tar den i nästa inlägg.

Ska passa på att ursäkta mig lite nu på samma gång.. Har varit dålig på att komentera på era sidor på senaste men ska ta mig tid till att hälsa på alla ordentligt ikväll..

Ha det jättebäst allihopa!
Kram i höstvindarna, Jojo

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej på dej!

Köksskåpen blir säkert jättefina. Väntar med spänning på slutresultatet!
Köksskåpen där jag har bott på hyra har alltid varit "billiga o shaskiga"... Vågade aldrig på att måla dem, hehe...
Jag fick åxå inbjudan till Stundars. Skulle gärna vara där o sälja nära er men jag tror jag passar. Bf efter 3 veckor...*pust*
Hoppas ni får sålt bra! Lycka till!!
Men vi syns väl där på julmarknad;)

Kram, Ulrika

Anonym sa...

Ja just de, man kan skriva själv också.

Men måla skåpen... igen..?
Ja, ja, de e int mina skåp.

Nicole sa...

Ja nog är det lite samma sak här. Jag har ca 10 objekt som ska målas om, alltför lite tid och nya projekt dyker upp hela tiden. Och inte är det så kul att bo i målarlukt heller...Sambon har varit ganska samarbetsvillig här, men det mesta får jag nog göra själv...
Hmm, jag tycker om en lite varmare vit färg, brukar använda den som bryter mot lite gult och svart, men det beror ju på resten av inredningen.
Spännande med höstmarknad på Stundars! Å fint med det röda i vardagsrummet tycker jag!