Sidor

lördag 23 augusti 2008

Efter en lååååång vila.. I´m back!

Hej på er!
Länge sen sist! Har haft fullt upp här så bloggen kommit i andra hand..
Fast jag provar på ett litet annorlunda utseende på min sida, vad säger ni om det? Är det för vitt och intetsägande eller ser det bra ut?!

Valet jag funderade på tidigare har jag gjort och fullföljt. Känns genast mycket bättre nu.
Men just som jag fått upp det rett, så åkte jag på värsta sortens flunsa.
Har varit totalt däckad mer eller mindre hela den senaste veckan.

Så då jag inte legat på soffan och tyckt synd om mig själv så har jag suttit vid symaskinen och sytt.

Visar lite smakprov på vad vi (jag och min syster) kommer att sälja på Stundars höstmarknad.. Bilderna föreställer saker som jag sytt, hade glömt att fråga syrran om lov så hennes saker vågar jag nte visa ännu, kanske senare.

Här är ett litet urval hjärtan som jag knåpat ihop. Endel större, andra mindre, endel dekorerade, andra enkla..


Här kommer några olika necessärer eller sminkväskor som jag sytt. Allihopa är t.o.m. fodrade.




Handväska, fodrad, mönster hämtat från Tildas Julehus av Tone Finnanger. (Mönstret till necessären är också därifrån.)



Har knåpat ihop lite olika kuddar. Finns i storlekar från 30*30cm ända upp till 35*70cm, fyrkantiga och avlånga..
Här en lite enklare modell..


Lite mera avancerad, 40*40cm med knytband och bild.


Här är min egen favorit.
Den stora sköna kudden i linne och bomull. Med bild och spets. (35*70cm)


Har sytt några småpåsar för förvaring av t.ex. tops, bindor, bomull eller precis vad som hellst. Sambon gillade denna mest av allt jag gjort(!) så därför visar jag just denna.. Inte direkt hans stil så det förvånade mig otroligt att han tyckte om den.


Men..
Just därför så hade jag lite roligt och sydde en alldeles egen påse åt honom!
I svart, som kanske är mera hans färg. Hade inte nåt svart band hemma så det fick bli vitt nu till en början, tänkte byta det sen.

Men jag satte på en mera manligt tilltalade bild, haha..
Franska kort kallas det väl..

Det som är lite roligt är att han faktiskt använder den, hehe, bra att förvara sina tobaksaskar i tyckte han..

Här har jag ett loppis fynd jag gjorde tidigare i veckan.
En rullstol tror jag det heter, enligt min syster yster i alla fall.

Har ingen före bild att visa för jag målade den vit och satte den i användning genast. Men ni kan ju tänka er gammal, smutsig obehandlad furu "färg" på den ;-)



Tyckte själv att den blev riktigt stilig. Bra att ha då man syr och pysslar på.

Var med M idag, bara vi två, utan barn(!), och tittade på Juthbacka marknaden. Hur mycket man än älskar sina barn är det skönt att komma iväg på tu-man-hand ibland.
Men oj vad det tog på mina krafter att gå omkring där idag, fint var ju vädret åtminstone men då jag kom hem fick jag nog ta och äta ett som annat piller, huvudvärk mm.

Måste väl erkänna att jag egentligen inte var så pass frisk att jag borde ha åkt dit men ska ta igen mig ikväll.

Slappa framför tvn och bara vara =)

Det var allt för i dag, återkommer!
(Har ännu min utmaning kvar, lovar att ta tag i den inom en snar framtid..)

Hoppas ni har det bra!
Vi ses, tjingeling rymdling!

Kram Rödluvan

15 kommentarer:

Anonym sa...

De e no bara ti lägg opp mina bilder å, om du vill.
Fast dom e ju lite dåliga förståss... men iaf

Vit Spets sa...

Halloj där!
Det är så roligt att läsa att det är fler än vi som tycker att köksmöbleringen blev kanon!
Va flitiga Ni har varit under helgen som gått, pysslat en hel del! Gillade herrens "pinuppapåse" hiihi
Ha det
//Siv

My Lovely Things sa...

Åh vad fina saker du sytt!!
kram anna

Ann-Catrin sa...

vad ska man säga.. vilken kreativitet det rpåder här.. du sprider stor inspiration kring dig!!

Jättefint du sytt!!
Kram på dig a-C

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!


men jösses så mycke du har sytt.
så fint allt i hopa är.

kram nilla

Maria sa...

Ahaa, dom heter rullstol...konstigt namn ;-) Speciellt när man jobbar inom vården och skuttar sådana varje dag (inte nu när jag är mammaledig) och så har jag en i vardagsrummet *SMILE*

Va du är kreativ, jättefina saker du syr.....och bakelserna är för söta!! skulle själv vilja prova virka sådana....bara för att se hur vinda dom skulle bli Ha haa............

Flickan på landet sa...

Kul att kika in här :-) har också fyndat i sommar en nästan på pricken likadan trådställning med trådrullar på!

Ska bli kul att följa med din blogg :-)

Cupcakes & Hoyas sa...

Oj, så mycket mysigt du har sytt! Den som kunde med att sy ändå..symaskinen och jag är fortfarande osams! =)
Häftigt med rullarna du målat vita, vad mycket spännande antikt och second hand det finns att hitta.
kram Ylva

Nicole sa...

Nämen oj va mycket fint du har sytt? En sån där förvaringspåse och nån av de fina kuddarna skulle jag nog kunna tänka mig! Åtminstone... När var det riktigt höstmarknaden var?
Men det går väl att beställa via bloggen också?

Jessan sa...

Nädu...jag får ingen hjälp med mina projekt...min gubbe har tröttnat för längesen!haha....
Som tur är har jag stöd i bloggvärlden....ni förstår mej....
vad mycket fint du har tillverkat! jag blir jättesugen på att sätta igång själv! ha en himla fin vecka! Kramar Jssan

Nicole sa...

OK, bra att veta! Det är matmässa i Kauhajoki och gammaldags torg i Kristinestad (som vi lite funderar att vara med på) samma helg, så vi får se vad vi prioriterar...(Eller att inte göra något av det...)
Men vi ses nog säkert i något sammanhang, förr eller senare!

Galleri MochB sa...

Vad mycket fint du tillverkat!! Och tack för tipset om stundars. Inte alls lång väg härifrån så dit kanske det blir en sväng... och garanterat något köp också...:O)

Hagbacken sa...

Hallå Rödluvan! Vad skönt att du nu kan lägga det där bakom dig nu då..det var säkerligen helt rätt beslut!

Tycker din sida blev väldigt fin nu,,men så är ju jag fanatiker av vitt också..*s*

Du vilka underbara kreationer du har sytt, kan knappt tro att du gjort dem själv..och det baserar jag på mitt EGET kunnande i att sy,,,blev sugen på att best ngt,,,du måste lägga ut priser också, om de är till försäljning, vill säga?

Nu är klockan mkt här..kram på dig//Linda

Mollys sa...

Synd att jag missade stundars marknaden jag tror vi var bjudna till en villa då.Såg först efteråt att den varit.På lördagen 6.9 har de gammaldags marknad i kristinestad, dit skulle jag vilja åka..Fina handarbeten..

Anonym sa...

ÅÅÅ vilka fina saker du syr!!

Sitter här i Stockholm och tittar runt i bloggvärlden det är otroligt lätt att fastna här framför datorn,men det är så kul att få lite inspiration av andra!

Bor du i Närpes? Jag har många släktingar där!

Jag kommer absolut titta in på din sida fler gånger!

/Eva