Sidor

måndag 6 juni 2011

Dream a little dream..


Vi har ett garage på gården. Kombinerat ute förråd, lider, cykelförråd, mm. 
Dvs ett skrot upplag till största delen, innehållande både vårt och andras skrot. 

Förråds änden, huset lutar inte, enbart fotografen
Nu har vi på kortsidan en gjuten betong platta som fått agera ute plats i brist på annat. Fungerar förträffligt. Om än så tråkig. Och sned. Och har snart gjort sitt, för det börjar gropa upp sig, suck..

Men....
Nu har ju jag fått för mig att jag skulle vilja ha ett trädäck här istället. Gärna med nån form av takskydd el likn. Har inte riktigt min fantasi bild klar... 
Biten längst till vänster, från knuten till dörren mäter 2 meter.. Byggde man en vägg där inne just vid dörren hade man ju ett bra utrymme för kaffe rep.. :) Och grillfester :)

Sett från kortsidan
Så här ser scenariot ut nu. Inte stort, inte skoj, men fungerande. Men med en vägg på insidan behöver man ju en dörr och fönster.. Så kunde man välja om man vill sitta "inne eller ute" beroende på sol och mygg..

Tänk, det kunde ju se ut så här...

Kanske nån dag så..
Jag vill gärna ha det så här ju!!!! Ingen som vill trixa till det till mig? Nån som har nån extra dörr, eller fönster till skänkes?

Insidan kunde ju likna *detta* (tryck på länken för o se)..

Sommar värmen har kommit och vi söker oss ut och fantiserar vidare!
Kram Jojo

3 kommentarer:

Anonym sa...

;) Snyggt!!!
P

Fröken Eko sa...

Fönster kanske finns vid oss.
Hoppas Nozze mår bra.

/F

Liljas Corner sa...

Drömma kostar inget... Men det skulle nog bli riktigt fint det där :)