Sidor

söndag 18 januari 2009

Loppis fynd mitt natten..

Hej på er!

Tassar in mitt i natten här nu.. Har dygnet omsvängt och svårt att sova. Så jag passar på att visa er lite bilder av några loppis fynd.

Denna provdocka betalade jag 1,5 euro för.. Inte mycket.. Den var målad med en röd/brun klänning på, nu vit med texten Haute Couture.
Lite pilligt att texta det då denna mojäng inte är större än 25 cm.


En liten gung häst i en sååå fin färg *ler*. Den här gjorde mig inte heller urfattig, hela två pix..


Den här lilla maileg kaninen hittade mig mitt i allt loppis vimmel.. Lite nött, omtyckt och älskad. Lite lappad på ett ställe och bara så söt. Inte dyrare än gunghästen denna heller. Den sitter nu just i min leksaks stol i vardagsrummet och väntar på att jag ska reda upp röran..

Vårt vardagrum är totalt nedbombat med lego förpackningar och ihopbyggda lego bilar/riddare/och div. läskighets gubbar som en påminnelse av kalaset =)

Sköt om er allihopa nu och ha det bra!
Kram Jojo

18 kommentarer:

Helene sa...

Du har en award att hämta hos mig vännen!

kram

Veronica Tingvall sa...

Vilka härliga fynd.

Det låter som barnen har haft ett härligt kalas. Röra tyder ju på kreativitet:-)

Hoppas du får en fin söndag
Kram/Veronica

Kamomilla sa...

Jättefina fynd och priset kan man ju vara supernöjd med1

LillaFlisan sa...

Vilka fynd du gjort!! Den lilla provdockan.....jösses så söt!!!

Tusen tack för att du ville vara med i min lilla utlottning!!

stor kram och en trevlig vecka till dig!!

Flisan

StrandviksVillan sa...

Neeeeemen, så fuskigt vad du hittar mycket fint och billigt!!
Fast å andra sidan besöker ju jag nästan aldrig några loppisar heller, heh... Måste nog leta upp nån nästa gång jag besöker Vasa.
Verkligen fina saker du fyndat!
Ha en fin ny vecka! A-C

Ann-Catrin sa...

oh vad ska man säga.. fantastiska fynd alltså.. sitter här och bara gapar!!


Kramar
A-C

Lilla Blanka sa...

Hej Jojo!

Kul att göra sånna fynd!
Prvdockan blev jättefin med texten på!

Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

*provdockan ;)

Maggi sa...

Hejsan, vilka underbara fynd!!!Man blir så glad när man hittar något riktigt fint:)...Förstår att du stönar över lego...det har jag gjort i 20 år snart;) men vad står man inte ut med för de små grynen? Fast någonstans vid 20 år går min gränd...hehe...Ha en skön vecka!!!
Kram M.

Galleri MochB sa...

Silverlera funkar nästan som modellera...:O) Nästan... men det är kul, fast rätt dyrt om man vill göra större saker. Tyvärr gick jag på en kurs via MI, och tar inte emot beställningar. Gillar dina billiga loppisfynd!

Cantina sa...

Vilka härliga fynd!! Var hittar man allt sånt där? Gunghästen var ju ljuvlig! Jag vet inte ens om vi har några loppisar i Linköping eller vad hittar man dem? Eniro?
Kul förresten att du vill vara med i min utlottning.

Fröken Eko sa...

Du e för snabb. Men nu e ja klar me uppdaterase. For now...

Men barbie e ännu huvulös.... Måst ha en limpistol!

Hagbacken sa...

Från mig till dig inne hos mig....

Cupcakes & Hoyas sa...

Vilken tur att hitta så fina saker, provdockan blev jättefin!
kram Ylva

Liljas Corner sa...

Va mycket fint du hunnit med! Men... är du säker på att din kanin inte är en giraff? ;)

Låter intressant med golvmålningen. Du får berätta sen hur bra färgen håller. Helt smart att testa tycker jag om man ändå planerar att byta nån gång.

Nu ska jag kika in hos din syster eko :)

Kram!
//Nina

Inspiration i vitt sa...

Hej jojo, vilka fynd du har gjort, provdockan var så fin med text på och de andra grejerna med för den delen,lyllos dig.
Kram på dig/Ingela.

Fröken Eko sa...

Jo, ha vari in på den sidan tidigare. Den e gnaks akul :) (hitta dit via ranas blogg tror ja).

Anonym sa...

Hej!

Kikar in på din blogg för första gången. Riktigt mysig!

Vilka fin fynd du gjort! Gunghästen var ju bara för söt!

Välkommen att kika in hos mig!