Sidor

tisdag 6 januari 2009

Januari

Jahapp, nu är vi en bit inne på det nya året och det känns skönt.
Ta mig inte fel, julen i all ära är bara så skön och mysig, men nu skulle det inte sitta fel med lite vardagliga rutiner. Fasar redan för onsdags morgonen då vi ska upp tidigt och barnen börjar skolan.. Huga!

Idag, eller snarare ikväll satt jag i soffan och så föll ögonen mina på en del av mina fattigmanssilver-ljusstakar..

Mer än tre och man samlar?
Jaha, då gör jag visst det. När har de hunnit bli så många?!
Vackra är de onekligen.


De står lite överallt i vardagsrummet.
Ensamma eller i grupp, stora eller små, på golv eller på bord..


De har t.o.m. hittat sig ut till köket =)


Här kommer en liten glimt av mitt senaste projekt..
Eftersom det inte är klart än så kommer det bara små detalj bilder för stunden..
Ser ni vad det föreställer? (totalt sunkig bild, men ändå..)


Liten detalj bild på det nuvarande resultatet..
Om några lager färg visar jag i lite större perspektiv.


Med detta önskar jag er en trevlig trettondags aftonoch en fin vecka!
Massor med kramar!!!!
Jojo

12 kommentarer:

RANA sa...

Tack för generös kommentar hos mig.

Vackert med fattigmanssilver (vad är det för metall egentligen??). Och snyggt målat! Är det laserat eller ska det bli täckande? Är det en pärlspont?

Jag tycker att du ska ha den här.

Önskar också DIG en mysig Trettondagsafton.

Kram, Rana

Liljas Corner sa...

Det var några stakar du har! Jag tycker det är jättefint att ha många samlade på ett ställe. Som du tydligen har på många ställen ;)

Jag hittade en stycken glaskupa på Anttila, och den var så fiiin! Men den var sprucken i kanten, så den fick stanna kvar i butiken. Typiskt. Nå, det dyker säkert upp fler, nångång, nånstans...

Hoppas ni får en smidig övergång till vardagen! Jag började jobba igår, och det var riktigt bra med en mjukstart. Nu känns det helt okej att jobba tre dagat till ons-to-fre :)

Veronica Tingvall sa...

Vilka fina ljusstakar du har. Ljus är verkligen underbara så här års. Fint projekt också, ser fram emot att se det färdiga resultatet.
Kram/Veronica

StrandviksVillan sa...

Oj så vackra ljusstakar du har! Lyckliga dig...
Ahaa... du målar panel? Sån där vacker "bastu-aktig"? Kommer att bli jätteskillnad när det är klart :)
Ha det fint! A-C

Helene sa...

Hejsan!

Jag vill gärna prova att virka enligt ditt mönster! Hoppas det är enklare än "vanliga"..:)
Jag har stickat 20 cm på min rosa pläd nu. Det går framåt:)

Jag söker överallt efter fattismanssilverljusstakar, men de e så dyra här..300 kr styck.. Köpte några fina på IKEA istället för 89 kr styck..de kan jag komplettera med de jag förhoppningsvis hittar sen.

kramen

RANA sa...

Hej igen raring. TACK för dina superrara ord här till höger. Gulleunge.

/Rana

Ann-Catrin sa...

Japp..nu är du en samlare!!

vackra ljusstakar..kan man aldrig ha för mycket av!

Nu blir jag nyfiken på ditt målarprojekt!


kramar
A-C

Maggi sa...

Hej vännen! Kan man verkligen ha för MYCKET ljusstakar??? Näe...tror inte jag;) Nu blev jag nyfiken på ditt projekt, vad energisk du är som plockat fram penslarna redan!!!!Har du överlopps (energi alltså, inte penslar) så skicka till mig hit söderut:) Kram Maggi

Helene sa...

Hej!

Ja!! Vilken bra idé! Klart vi kan göra så. Men tänk om du inte tycker om dom sen då? Jag har noll i självförtroende...suck.. Louise är iofs en kräsen tonåring men ändå.

ps. Vad gullig du är! Kan inte du bo närmre?

kram Helene

Helene sa...

Hej!
Ville bara berätta att jag har stickat klart en benvärmare och påbörjat den andra. Blir nog klar imorgon om jag får tid att sticka ikväll. Pläden vilar just nu.

Kraaaaaaaaam

Hagbacken sa...

Hej Jojo! Visst är det vackert med dessa ljusstakar..man kan aldrig få nog av dem!

Spännande att få se vad du nu har för projekt på G...de där gamla resväskorna som jag skymtade såg LOVELY ut...säg till om du ska sälja dem! ;)

Kram Linda

Fröken Eko sa...

Gissa vem?

Hur får man in domdär räknarna som du har på Gadget-sidan?
Med antal besökare och antal besökare per vecka etc.?