Sidor

lördag 28 juni 2008

Sommar..

Idag bär det av till sommarstugan! Jätteskönt! Jag och barnen ska åka iväg medans gubben lämnar kvar i stan för att arbeta.
Kommer hem på måndan för vi ska på kalas då, en liten tjej som fyller sex år.
Så fram till dess kommer det att vara tyst och stilla och bildlöst här. Tråkigt, men jag tror jag har löst fenomenet men vi ska se nu vad det blir till, men det är nästa veckas problem..

Sommarstugan är egentligen min mormors men vi har tagit över den. Det har inte funnits någon annan inom släkten som haft lust. Jätteskönt o få komma dit o njuta av solen och sommaren och lite ledighet. Samt myggor, fästingar, bin och bromsar.. Lite baksida men inte helt hopplöst.
Något som dock känns hopplöst är det att stugan, på insidan, är byggd med MÖRK träpanel på väggar, lackad och gulnad furupanel i taket, men så finns det stora tack balkar som är mörk betsade. De är så fina tycker jag. Skulle jag bara få mormor övertalad att det skulle bli mycket finare med att måla tak och väggar i någon vit nyans så.. Det ger ett ganska virrigt intryck med flera olika tränyanser. Och framförallt mörkt. Det skulle bli så ljust och piggt och fräscht med lite vit färg..

Kanske jag lägger fram det lite fint för min mormor.. Men jag tror det kan vara ganska hopplöst projekt med att övertala henne, men skam den som ger sig..'
Tills vidare så får vi hålla oss på utsidan i solskenet. Alternativt titta ner i golvet eller på de vita köksväggarna i stugan, haha.

Tills nästa vecka, ha det jättebra och passa på att njuta av helgen nu, Kram allihopa!

P.s. fick den virkade bakelsen färdig, samt några till, visaar sen då jag har löst bildproblemet..

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha en skön sommar, lev, njut å va gla..tra lalla la...kramar Malin