Sidor

lördag 20 december 2008

Snart fjärde advent och en trappa..

Hejsan allihopa!

Här har det varit bråda dagar, mycket som skall hinnas med innan jul plus det att vi har renoverat lite hemma.

Har även hunnit med lite beställningsjobb, i sista sekunden kändes det som.. Men bakelserna ligger snart i julklappssäckar runt om i österbotten.

Här kommer en bild på hur vacker vår lilla trappa var tidigare...



Det syns inte på bilden men panelen var verkligen en gräslig persikobeige a la 80-tal.. Man ser det lite bättre på den nedre bilden.

Här har vi nu sen slitit ut mattan och hittat de gamla trappstegen från då huset byggdes, genast lite bättre så här bara.

Men nu, innan sista strykningen på väggar och golv, titta vilken skillnad!
Det är så fint, helt utan piff på dessa bilder, men ändå..


Färgerna är lite missvisande på de här nya bilderna också men panelfärgen är vit bruten i brunt och golvfärgen är vit bruten i en grå färg. Ska skruva upp de gamla trappräcken i svart för att bryta av det lite.
Som ni själva ser så är det ju inte helt hundra klart än men jag måste få visa er vad det är jag har varit sysselsatt med den senaste tiden.

Minns att jag sett en härlig julkrans nånstans, men minns faktiskt inte var.. Så jag gjorde en egen variant åt mig själv. Måste ju erkänna att den i mitt tycke blev mycket bra. Var jag ska ha den vet jag inte än, men det hinner jag väl med.



Jag har bara limmat upp små julgranskulor på en stomme och lindat runt ett band sen.

Så, måste ju testa, så jag gjorde en i guld och en i rött också. Fast den röda borde få en annan färg på bandet, den ser inte ut som jag vill att den ska göra.. Men dessa blir en fin julklapp till Ms och min mormor, varsin får de tänkte jag.



Fick en julblomma av min pappa då han var och gjorde en snabbvisit igår. Det var bara såååå snygg kruka =)
Fattigmanssilver..


Här har jag ett av mina senate fynd.. En ljusstake, hittad på jysk och eftersom det var den sista de hade betalade jag ynka fyra euro för den, hihi..



Alla julklappar är klara, endast några är oinpackade än, men annars är det klart. Idag hade jag en förhoppning om att få det städat lite så jag kan ta in julgranen imorgon. I år har vi samlat ihop lite nya kulor och saker att hänga i granen, få se vilka komentarer vi får för den sen då, haha.
Alla i vår familj och vänskapskrets har svårt för att vi vill ha vitt hemma på väggar och möbler osv =)

Tänkte visa lite mera helhets bilder från vardagsrummet senare med gran och allt.

Till sist,
Hej Svärfar! Roligt att du hittat hit, hehe.
*Min svärfar har nyligen blivit med internet och har varit här och hälsat på =) *

Tack för tips och hjälp i trappfunderingar till Anita (Anitas Ljuva Rum)

Tack för alla fina mail och kommentarer på bloggen!

Ha en fin helg och fjärde advent!
Kram

5 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hallå där!!
Tänk denna magiska vitfärg.. så himla snyggt det blev!!


kram och GOD JUL
A-C

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Nämen gå och bada så jäsingens vacker trappen blev!!! Ja men jag jag säger då det att vit färg är magisk! Och speciellt då man bryter den i en annan ton.

Så roligt att jag kunde inspirera dig och tack gumman för att du tackade mig =)

Ha en underbar helg!

KRAM Anita

Hagbacken sa...

Hej Jojo! Oj vad fin trappen blev, verkligen! Och vilka superfina kransar! Blir nog en uppskattad julkapp som står sig från år till år...

Jag önskar dig en riktigt god jul med familjen! Här har vi magsjuka...;(

Kram på dig//Linda

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR =)

Kram Anita

Liljas Corner sa...

Va fint det blir i trappan. Jag hör till dem som alltid varit skeptisk till vitt, men jag blir mer och mer förtjust i det. Eventuellt påverkad av alla vita bloggar...

Julkransarna e ju superfina! På ellos har jag sett liknande, fast dina e finare :)

Jag hade tagit modell av hjärtat som jag köpte av er till mina vita, kanske du såg det?

Idag blir det julgranssökning för oss. Jag är såå glad att det har snöat, men det var ju inte så bra tajming med tanke på just julgranssökning...

God jul!

/Nina