Sidor

söndag 24 juni 2012

Midsummer madness..

När alla andra sjungit och tagit nubbe, sillat och grillat, ölat och skålat och bara varvat ner under midsommaren så gick jag bananas - jag målade taket i vardagsrummet :)

Mycket bra slutresultat, även om det bara är grundat än. Jag kommer att få hämta mera färg imorgon, för det finns 1/4 omålad än.. Men det är en liten sak.

Tidigare så funderade jag av och till på nya tapeter i samma rum. Vi släpade hem provbit efter provbit, men ingen av dem var den rätta. Tills jag i ett utbrott målade över de underbyxfärgade dito. 

Beige blev vitt. 
Och ack så mycket billigare. 
Som tur var så var de gamla tapeterna strukturmönstrade och det syns igenom lite grann nu, beroende på ljuset. Bara najs tycker vi. 

Så, före 
GULT furutak och trosfärgade tapeter ala 70 tal


Nu, efter, VITT!!!



Rummet blev så mycket ljusare och större. 
Tråkigt eller stelt kanske nån tycker, 
men så länge jag bor här så får andra tycka vad de vill :)

VI är nöjda.



Inga kommentarer: